KMUTNB Education Philosophy
KMUTNB considers that learning outcome achievement is an influential factor contributing to the KMUTNB graduate attributes. The achievement of learning outcomes is gained through students’ curiosity-driven behavior along with cognitively-induced exploration and practices. Therefore, the general guidelines for “Academic Excellence with Hands-on Experience” conceptual framework in relation to effective educational management were formulated. The notion focuses on an outcome-based education where graduate skill mastery and employability must meet the demands of modern industry, business and society by the end of the educational experience. Cooperative Education, a pedagogical approach integrating classroom-based education and practical workplace experience is implemented. The goal of the implementation is to generate potential graduates with work-ready competencies essential for their careers. Such desirable graduate skills and attributes feature critical thinking competencies, practical and hands-on viability, innovative and entrepreneurial perspectives, and lifelong learning capacity in combination with maintaining professional integrity and work ethical standards.
ปรัชญาการศึกษา มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือพิจารณาแล้วว่าผลลัพธ์การศึกษาที่ดี ที่ทำให้เกิดบัญฑิตที่ประสงค์ มจพ. เกิดจากความใฝ่รู้และการได้ลงมือทำของนักศึกษา ดังนั้นมหาวิทยาลัยจึงมีแนวทางจัดการศึกษาภายใต้กรอบแนวคิด “วิชาการดีเด่น จากการเรียนรู้ด้วยการปฏิบัติ (Academic Excellence with Hands-on Experience)” โดยมุ่งการศึกษาที่เน้นผลลัพธ์ของผู้เรียนให้ได้บัณฑิตที่ตอบสนองต่อความต้องการของภาคอุตสาหกรรม ธุรกิจ และสังคม โดยผสมผสานภาคทฤษฎีควบคู่กับการปฏิบัติจริงทั้งในสถานศึกษาและในสถานประกอบการ (Cooperative Education) เพื่อผลิตบัณฑิตที่คิดเป็น ทำเป็น มีฐานคิดและความเป็นผู้ประกอบการด้านนวัตกรรมและเทคโนโลยี มีความสามารถในการเรียนรู้ตลอดชีวิต (Lifelong Learning) และคงไว้ซึ่งคุณธรรมและจรรยาบรรณในวิชาชีพ